توجه: نویسنده این وبلاگ مرد و ناشناس است و قرار ملاقات کاری و مشورتی نمیگذارد و در رابطه با این وبلاگ و تحت عنوان نویسنده و مطلع این وبلاگ کسی را از داخل یا خارج ایران دعوت نمی کند وهرکس ادعا کرد نویسنده این وبلاگ یا وکیل و دوست و رابط و خبرنگار این وبلاگ است یک دروغگو جهت دام تروریستی و کلاهبرداری است.

لیست موضوعات وبلاگ (کلیک کنید)

۱۴۰۱ آبان ۱۸, چهارشنبه

آیا عیسی می خواست پلی تئیسم را دین کند؟

اکنون در ایران ما شاهد انواع مبارزات اصلاخات دین و ضد دین هستیم. ما می بینیم که روش های سرکوب نظرات مخالف فراوان است. و گاه حکومت خودش با حمایت از فرد مخالف ابتکار عمل را بدست می گیرد و نظرات خود را در جنبش مخالفان و اصلاح طلبان اعمال میکند.

1) در یک روش سرکوب ، رهبر جنبش کشته میشود و یاران اصلی قتل عام.

2) در روش دیگر، رهبر جنبش کشته میشود و یاران اصلی فرار می کند.

در  هر دو روش گاه تفکرات و جهان بینی و ایدئولوژی رهبر جنبش دستکاری میشود. گاه یاران دستکاری می کنند تا به بینش حاکم نزدیک تر شود گاه خود حاکمیت همین کار را به همین هدف که گفتیم می کند. 

در دین مسیح چند مورد است که ما را به فکر می اندازد که مسیح واقعی باید از یهودیت کاملا فاصله گرفته باشد و بعد از مرگ وی دین مسیح تبدیل به التقاطی از دین اروپایی و یهودیت شده باشد.

موارد جالب توجه:

1- دین یهود پر از خشونت و احکام و شریعت خشن است ولی دین مسیح برعکس آن است.

2- مسیح با رانده شده های جامعه دوست بود و دایم آنان را مهمان می کرد( زنان کارگر جنسی و مرتدان دینی و بیماران جسمی و روحی)

3- اسم پیامبران عیسی اروپایی انتخاب شده تا اروپایی بودن دین جدید مشخص تر شود:

متی = متئوس

لوقا = لوکاس

مرقس = مارکوس

یوحنا = یوهانس

پولس

آیا پیام استفاده از نامهای اروپایی این نبوده که هدف دین مسیح باید همان پلی تئیسم اروپا باشد؟

4- تثلیث: پدر - پسر  وروح القدس. به نظرم میرسد این همان پلی تئیسم دین اروپا باشد؟

5- مسیح خود را خدا خواند مثل ادیان اروپایی که خدایانش انسانواره بودند یا پیامبرانش فرزند خدا بودند.

6- مفهوم شهادت و شهید را از اروپا به ادیان ابراهیمی آورد.

7- مسیح خیلی زود به روشی وحشیانه اعدام شد. یعنی نظراتش خیلی بدیع بوده که سریع حکم قتلش را دادند.

8- شاگردانش از ترس فرار کردند و اولین کتاب انجیل خیلی دیر نوشته شد. به نظر میرسد وقتی خواستند راهش را ادامه بدهند یا با خدعه روحانیون دین حاکم یا به دلیل ترس از اعدام،  تا حد زیادی یهودیت را به پلی تئیسم مسیح اضافه کردند.


به نظرم هدف مسیح این بوده که کلا با دین یهود مبارزه کند و دین مهربانی واقعی بیاورد از خشونت در جامعه اسرائیل آن روز کم کند و پلی تئیسم را به اسرائیل بیاورد. با مترودین جامعه نشست و برخاست می کرد تا آنان را تایید کند.

نظر شما چیست؟




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر